יום שישי, 21 במאי 2010

הפנים שראה ראובן ויטנברג


























ראיתי אותו בפעם הראשונה, כשלא ראיתי אותו. שמעתי אותו. הוא נשמע לי רזה. שמעתי אותו צועק, שמעתי אותו מילל, שמעתי אותו אומר לי: "אני אתה, אילו רק היה לך פה, במקום חור באמצע הפנים."

השם שלו היה כתוב על עטיפות התקליטים. השם שלו נשמע כה מסעיר, כה צעיר, כה בלתי-שעיר: Black Francis. אני, ראיתי, פוסטרים, בחנות, "האוזן, "השלישית". אבל הוא לא היה שם.

היה את האיש שמצולם מהגב. והוא היה שעיר. גם במפרקת. "הגב הסמור". חשבתי בליבי: זה מוכרח להיות הוא, האיש הזה. והוא לא היה שמן. ראיתי את הקליפ ל"Here comes your man". זו לא הייתה הונאה. זו הייתה אמנות. לכולם היו ראשים גדולים באייטיז - אי-אפשר היה לדעת על הפרופורציות האמיתיות דבר.

העיוות, התחולל, שוב. זה לא משנה אם העיוות שמח או עליז, טרגי או קודר. הוא היה שם.

שמעתי שוב את דוליטל. שמעתי שוב I BLEED. דמיינתי לעצמי איש ממוצע, שלא לאמר "אמריקאי". אולי גבוה, גבוה יותר מהממוצע. מישהו כמוני.

פעם שמינית רצוף שאני שומע את Everything Is New ואני מבין שגם בעטיפה של בוסה-נובה היה קשה לדעת. אבל הפנים, הם היו ברורים. הפנים, לא הביעו זעם, לא הביעו תשוקה, לא הביעו את ה-אאוווואאניייאהההח, את הרגשות האמביולנטיים העזים, את אי-השקט המבורך, יחסי המין האסורים. הכל, היה, חבוי. בייבי-פייס שמנמן. בסופו של דבר. ראיתי את זה בקליפ Velouria. האמת נגלתה. תוך שהם מטפסים אט-אט על ההר, ראו שם את הכרס ובהופעות ברידינג באותה שנה, בהחלט אי-אפשר היה להתעלם מזה, בביצוע של Rock-Music.

האיש שאני מעריץ, האיש שלו אני סוגד, האיש שהציל את חיי בכל כך הרבה דרכים, יש לו פנים מאוד עגולים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה